kengkawan

March 7, 2011

~ kecelaruan genetik ~

Mual dan terasa nak termuntah!!! Oh tidak. Katakan tidak untuk itu. Aku sendiri tak faham akan kehendak manusia. Tak mahu diri di hina, di keji, di caci, di benci!!! Tapi. Tak sedar yang diri kita terjerumus kearah itu.
Blog aku nie bukan laman tuk aku mengata orang. Tapi tuk tatapan diri aku yang makin naïf.
Aku juga macam kalian semua. Tak pandai tuk mentafsir fikiran manusia. Dan aku juga manusia biasa yang kerap kali membuat kesilapan. Tapi aku ada pendirian. Dan juga aku ada misi dalam hidup aku.
Bukan aku nak cakap yang remaja di luar tak ada misi hidup. Dan aku yakin korang semua lebih bermisi dari aku yang hanya simple nie. Tapi aku tetap pelik. ???????

Pelik sebab masih ada remaja yang nak malukan diri sendiri dengan sengaja. Zaman sekarang remaja semakin aktif dalam dunia global 


Remaja bertudung!!! Huh…

Tak perlu lagi pertikai. Remaja bertudung kini lebih agresif berbanding yang freehair.

mana satu pilihan????

   
                si cantik bertudung

si manis freehair
  




Kenapa aku cakap macam tu.??
korang boleh lihat sendiri. Bagai mana pergerakan remaja bertudung. Walau pon mengekalkan imej bertudung. Tapi masih lagi buat aktiviti lasak.
And remaja bertudung kini lebih trendy berbanding freehair.
Actually nie bukan lah objectif utama aku tuk laman hari nie. Aku nak share sikit mengenai ‘kecelaruan genetik’.
 Munkin ada segelintir korang yang tertanya apa yang nak aku coretkan??? Huh!! Topic nie memang serius. Ye la dah tau diri tu perempuan yang nak bajet laki asal??? Ko bukan saje memalukan diri sendiri. Tapi your family.
Huh.. come on dear!!! Korang nie generasi yang bakal lahirkan minda kelas pertama. Tapi kalau korang pon mengalami ‘kehilangan identity’,macam mana dengan adik-adik korang kelak??? Adakan senasib dengan korang atau lagi teruk???
Wake up semua remaja perempuan. Korang nie asset teramatlah tinggi. Saham korang sebagai seorang remaja yang agresif makin melonjak. Cari lah identity yang ssebenar agar korang boleh jadi diri korang sendiri. Keep it up.
Remaja yang bertudung. Teruskan usaha kalian. Asset korang makin melambung tinggi. Bukan tuk tarik perhatian lelaki. Tapi tuk merangka masa depan yang cerah.
Remaja bertudung yang agresif jadi pilihan
Teruskan maju, tuk capai reality kehidupan. Dan berhenti dari dunia yang penuh animasi!!!!

remaja bertudung yang trendy

No comments:

Post a Comment