kengkawan

April 29, 2011

ISLAM MAKIN DIHINA!!!!

ASALAMUALAIKUM..

salam satu blogger. dan salam sejahtera pada semua readers tak kira peringkat umur. semua isma sayang. apa? isma wat ayat sedih? tak la sedih mana pon kan. isma betol sayang dengan semua blogger. tanpa bloggerblogger isma tak capai tahan ni tuk terus peruangan berblog.

ISLAM MAKIN DIHINA!!!

mungkin ramai dikalangan kita yang rasa begiru. dan ada jugak yang mungkin marah dengan apa yang cuba isma sampaikan. bagi yang tak suka. isma tak paksaan. dalam islam sendiri tiada paksaan. so, isma tak paksa. sila klik pangkah.


mungkin apa yang cuba isma sampaikan ini mengganggu sensiviti masyarakan terutama yang bukan beragama islam.. tapi, as a muslim. terasa terpukul tuk isma ketengahkan. 

before isma nak mulakan. isma nak mohon maaf. isma bukan baik. just tuk diri isma jugak. isma bukan nak kutuk sesape. ni untuk diri isma yang lemah iman.


korang tak rasa ke islam sekarang makin dihina?? kalau dulu masa zaman pemerintahan khulafah arrasyidin. islam cukup gemilang. zaman pemerintahan uthmaniah. sampai ke negara eropah islam berkembang. tapi?? tiada lagi keanggunan islam di perbangunkan. yang ada hanya penghinaan. mungkin remaja sekarang macam isma tak alert dengan keadaan semasa. sampai ada yang terpesong.


agama lain makin rancak tuk jatuhkan islam. isma sedarlah. kita makin di hina.








korang mesti tahu pasal isu gambar ini kan. untuk pengatahuan korang. fasyen show ini dibawah tajaan ROSMAH MANSUR. okey isma bukan nak sentuh pasai politik. isma masih lagi bawah umur. tapi isma sebagai remaja islam. ada hak untuk bersuara

ROSMAH MANSUR. isteri kepada perdana menteri. merupakan pentadbir malaysia. khalifah dalam bahasa arab. sedangkan perkara ini pon perdana menteri lakukan. ni lagikan perkara yang tersorok. isma bukan tuduh. tapi kita boleh fikir akan kesannya. 


sebagai isteri kepada PM. wajarkan di ikuti budaya barat? whole the world tengok. mana prinsip MALAYSIA NEGARA ISLAM.


samasama kita fikir baik dan buruk nye.
macam lari je dari tajuk entry??
ade aku kisah!!!


isma tak baik. isma bukan ustazah. isma insan biasa yang sering khilaf dalam kehidupan..




3 comments:

  1. btw cbk bkn kanak2 riang...huhu..mmng mjlis tuh anjuran frst lady...rosak2 frst lady

    ReplyDelete
  2. mmg nda suka pn dgn dia sbb dia buat mcm tu.. nak lg bla najib nak buat malaysia ni jd hub hiburan antarabangsa~ peghhh tmbh laa anak2 muda jd sosial..

    ReplyDelete
  3. agreed!btw i think it's a nice post...ye lah..utk ingat serta mengingatkan org ramai kan :D

    i follow you already... :)

    ReplyDelete