kengkawan

May 21, 2011

AKU PELARIAN DI NEGARA SENDIRI

ASALAMUALAIKUM.



hai readers hari ini isma betol betol bad mood. moody semacam sahaja. bangun pagi aku ingin kan suasana yang ceria. ya. pagi tadi aku memang dapat mood ceria itu. bila hari makin cerah. dan matahari mula naik pacak atas bangunan 9 tinggat yang aku diami. berita kurang enak aku dengar.


kakak incik sayang isma yang merupakan bakal kakak ipar isma dan merangkap kawan isma sms isma dipagi yang sungguh syahdu. dengan menyatakan bahawasanya dia berstatus single. oh man, apa pon tak boleh terima. isma? terkejut mentega cap helang. pasai apa la boleh putus memutus ni. isma tak la banyak songeh nak ambush dengan soalan spm kat kakak incik sayang. hanya dengar je la. biar cool. then baru la bertubi tubi soalan spm keluar. time tu. isma akan buat sampai kakak incik sayang macam dalam dewan exam. ha. siap lah.


yang sebenar dan semahu mahunya. isma nak cerita pasai isma tidak ubah seperti pelarian bosnia tau. sungguh sedey dan rasa nak nangis. *nangis dulu. okey. continue. isma nie sudah macam, sama, like, same to same dengan pelarian afrika. afrika la plak. lantak la. janji pelarian. huh. dimana kebebasan untuk student yang baik dan rajin macam isma ini? isma dah la comel macam sailormoon. cute macam sakura. selemoih macam sizuka. tapi hanya seorang pelarian.


pelarian dalam mencari makanan. itulah yang terjadi pada diri isma yang ini. kolej sudah la sekangkang monkey ja. itu tak kisah lah. isma bukan nak sangat pon kolej sebesar padang golf. kang hari hari terpaksa buang lemak sebab nak menuntut ilmu. sudahlah sekeping. nanti dah tak nampak rupa manusia kang. orang pon kompius. manusia ke tengkorak. payah lak kalau macam itu.



kolej kecik tidak jadi masalah. yang jadi masalah bagi isma. bab makan.


pantang betol la kalau bab makan dan mentakedarah ni. kedai makan hanya satu sahaja di kawasan yang terdekat. itu pon terkulai-kulai topok kat belakang kolej. isma meletakkan harapat yag cukup tinggi. secukupnya tinggi. tinggi bangunan 9 tingkat yang isma duduk sekarang ini. tapi. huh. isma sangka bukak setiap hari, rupanya tutup weekend hari. sungguh sedih.


dan di situ isma merasakan yang isma seperti pelarian. terpaksa mencari maggi di bilik kawan kawan. yang tak kawan tetiba la pulak isma jadikan kawan. disebabkan stok maggi isma sudah kering di telan zaman. jadi terpaksa taruk masker setebal yang boleh. mengemis manggi. sebijik 2bijik macam pelarian. ah. pelarian afrika pon sopan lagi dari isma.
cissss...



lepas ini. isma nekad. maggi sekaten 2katen akan penuhi almari sebesar jamban itu. siapla jamban cantik. akan isma penuhi dengan maggi untuk stok sabtu dan ahad.




pelarian yang sedang kelaparan kini mahu menangis semahu mahu mahu mahu mahunya.
jangan ganggu isma. stop tanya pasal incik esemen dengan isma. kepada kawan rakan yang nak study atau buat incik esemen. sila tanya orang lain jika tidak faham. mengerti.



akan dilayan jika perut sudah di isi. 
sekian. bubye


=( lapoooooooooooo

1 comment:

  1. hahah.pelarian yg comel tau.haha.xpe2,noyis pon cam isma kalau ujung2 bulan.pelarian bosnia.bhaha!mencari menggi di merata pelusuk.:D

    ReplyDelete