kengkawan

June 17, 2011

APE??? TAK ADA BEST FRIENDS???

assalamualaikum...

nak tanya sikit boleh tak?? orang ada best friends??? ada. bagus. yang tak ada jangan sedey. one day korang pasti ada. perlu ke best friends ni??

bagi aku perlu lah. boleh jadi kawan susah senang. dah nama pon best friends. so, kawan itu mesti yang paling best di antara kawan yang lain.

setengah orang tak suke best friend ni. sebab bagi dia family segala nya. family lah boy friens. family lah girl friends. everything family. thats good. tapi, elok cari kawan yang buleh di percayai. kalau kita ada masalah family. tak kan kita nak cerita kat family. macam tak kena. tapi its good kalau family open minded. kalau family bengkek. pergghh. mau kene penyepak aku rasa.


korang tengok tak cerita ANNISSA kat TV3 tak?? aku suke la jugak cerita tu. sebab kes kawan makan kawan. best friend kot. kalau kawan sembang sembang ayam tak pe. tapi, kawan yang susah senang kita share sesama. last last BFF kebas husband kite. hangin jugak la kalau dapat BFF macam tu. siap tolong carikan penyiasat nak tolong. padahal penyiasat itu berkomplot. mane tak nya dia kebas laki BFF dia. macam bangang pon ada.


itu dalam dunia drama yang aku rasa berlaku jugak dalam dunia sebenar. ada jugak jenis yang anggap sebagai BFF. tapi khianat dan tikam belakang. time dia susah kita ada. time kita susah.?? haram.. dan dan pulak lari. dan dan la buzy. dan dan sakit perot. macam sial la.


ada jugak la BFF sebab kutip manfaat antara satu sama lain. saling mempergunakan. yang sorang ni pergunakan pasal duit. yang sorang lagi pergunakan pasal kecerdikan BFF nya. fuh. nak putus kawan tak buleh sebab kita perlukan dia untuk diri kita. so, tahan la. tapi depan semua orang konon BFF paling cool. padahal..... yang addddooooooooo...


orang ramai banyak cakap aku ini tak ada BFF. dan aku tak pedulik pon. aku tak ada BFF bukan aku desak korang jadi BFF aku.
memang la aku tak dak BFF. sebab aku ada SAHABAT. yang aku perlu time aku susah senang. dan aku tak perlu heboh kan kat korang yang aku ada SAHABAT yang tak pernah nak tikam aku dari belakang.. tak payah la korang nak belagak ada BFF dengan aku. korang ada BFF tapi kena kenching dengan BFF korang. baik aku yang tak ada ni. fuh..

meh sini aku nak story sikit. pada haters aku sila baca..

aku ada sorang kawan. kami kenal masa kem kepimpinan. dia macam aku jugak. mulut macam bertih jagung. first aku kenal dia terus kami sekepala. dia memang otai lah. yang buat kami lebih rapat lagi bila bilik chalet aku terkunci dari dalam. kunci aku tinggal dalam chalet. sengal jugak aku. dia la yang panjat tingkap. bukak chalet aku. hahaha.

NOR HIDAYAH KHAIRUDDIN.

dari kem tu aku jadi rapat la. selalu SMS. kol. masa dia dapat tawaran belajar ke jordan. dia ajak aku sekali. tapi aku tolak. sebab aku tak mampu carry bahasa arab. dayah buleh la. pandai. aku ni. yang ado ja. hahaha.

before dia terbang tinggalkan aku. dia kenalkan aku dengan seorang mamat ni. dayah cakap mamat ni nak sangat kenal dengan aku. dayah pon naikkan saham aku dekat mamat ni. KHAIRUDDIN IBRAHIM. aku tak penah rapat dengan lelaki. last2 aku dengan khairuddin jadi rapat. bila dayah terbang ke jordan. khairuddin la jadi BFF aku. semua aku cerita. segala serbi mak nenek aku bagi tau. macam aku dengan dayah la.

so sekarang aku ada 2 SAHABAT yang sentiasa tolong aku masa susah dan senang aku. tapi yang banyak tolong aku khairuddin la. sebab dia ade kat malaysia. dayah masih lagi di bumi jordan. selalu jugak aku skype dengan dia.


dayah... cepat balik. aku rindu ko la. aku nak tunjuk kat semua orang yang aku pon ada BFF.


nie masa dayah sakit. so,dia pakai niqob. org arab suka kat dia. =)

ni masa dayah wat umrah. dah banyak kali kot dia buat umrah



gambar aku dengan dayah tak ada dalam laptop. tapi kat dalam album. tak ada scanner la nak scan. =(

btw, my SAHABAT nak balik ogos ni. happy kot... 

so, loser. aku pon ada BFF, bukan lu sorang je derr...
yang penting BFF wa tak pernah tikam belakang wa..


korang ada BFF... share la dengan wa...







be your BFF happy =)



2 comments:

  1. hahaha tu ar tak patut tikam
    belakang..baik tikam depan kn..
    nmpk sikit..grrrrrr...
    tapi bff mesti ade sorang kn..
    kawan ar tmpt mengadu..mak ayah jauh..aha

    ReplyDelete
  2. Alhmdlh...ada sahabat baik..bukan senang ooo zaman skrg nak ada sahabat yg betul2 baik..

    ReplyDelete