kengkawan

June 19, 2011

GEDIK UBAT PERAPAT

ASSALAMUALAIKUM.

belom pernah seumur hidup aku, aku ni tergolong dalam golongan orang yang cool. yang tenang. mana mana aku pergi orang akan cakap aku perempuan gedik. dan riaksi aku.. biasa ja. sebab aku mengaku yang aku ni gedik. aku gedik bukan aku pinjam dari orang yang kutuk itu tu duit depa. aku gedik, bukan aku pinjam nama depa nak tayang. aku gedik sebab aku guna nama dan cara aku yang tersendiri.


masih aku ingat lagi kes terjadi dalam komuter masa aku nak balik ke kolej lepas aku menghabiskan masa aku di KL. klik SINI. oke. itu sebabnya aku dah biasa dengan kutukan orang atau sindiran orang. kalau aku ikut cakap orang dan terlalu care apa yang orang cakap. sampai bila bila la korang ada berada kat takuk lama. bila nak growth up nya kalau ada yang cuba membantutkan tumbesaran korang. ye dak? ecehhh.. aku dah rasa macam pakar motivasi. kemain bersemangat lagi.


aku bersyukur lah aku gedik kena pada tempatnya. aku gedik kat family aku. aku gedik dengan kawan kawan aku. aku gedik dekat incik sayang aku. bukan aku pergi menggedik dekat suami orang... idak. aku bukan cam gitu erk. simpang malaikai 44 la. sebab tu aku tak kisah la ada orang yang sindir aku ni gedik. be your self. it making u perfect. eceh.. speking pulak aku.


tapi, korang nak tau. gedik ni sebenarnya boleh jadi perapat hubungan tahu..

> gedik dengan family
macam aku ni anak bongsu perempuan. si, gedik nye kemain poyo la sikit. tapi, dengan kegedikkan aku kat family aku, aku di antara adik beradik yang paling rapat dengan semua. mana mana kakak or abg aku kalau nak story apa apa semua diaorang lambak kat aku. kadang kadang aku ni dah buleh jadi kaunter pertanyaan. macam macam lah. tapi jangan la korang yang tak gedik tetibe pulak menggedik dengan family korang. tak pasal pasal family korang cakap buang tebiat. kan sedey...


> gedik dengan kawan kawan
okey, aku ni kalau dengan kawan kawan orang buleh tengok kegedikan aku. mungkin sebab aku dah terbiasa. kat rumah aku gedik. depan kawan kawan aku gedik jugak. kegedikan aku buat hubungan aku dengan kawan aku jadi rapat. tapi ingat!! kat semua kawan buleh terima kegedikan korang. so control la sikit. tapi aku best sebab kawan baik aku jugak gedik kemain macam aku.


> gedik dengan incik sayang.
okey yang ni memang terserlah kegedikkan aku. incik sayang aku pon selalu cakap aku ni gedik. tapi dengan muke selambe aku cakap. kalau awak tak suka. tak pe. saya buleh menggedik dengan laki lain yang sudi melayan kegedikkan saya. dengan selambe dia tunjuk penumbuk kat aku.. tau pon tak kasi. so, incik sayang kena la layan.



sepatutnye korang kena think positive je.tak kisah la dia gedik ke, cool je. sebab lain orang lain pesonaliti. bagi aku sesapa je berhak nak lakukan apa saja. janji tak langgar batas agama. its okey.

berusaha lah menggedik. sebab kegedikkan perapatkan hubungan korang. terutama suami isteri...


 

1 comment:

  1. mungkin 2 lebih sesuai di katekan manje...org ramai kebykkannyew ingatkan gedik ngn manje itu same..dats why ade yg kate gedik 2 perangai perempuan..no actualy..some research do, manje dan gedik 2 sgt berbeza...gedik adalh perangai yg sengaja yg dibuat untuk menarik perhatian org ramai dan manja pula adalah sifat semula jadi seorang perempuan..so, sy rase sis bukn gedik but seorang yg manja...ngeeee...

    ReplyDelete