kengkawan

June 16, 2011

LELAKI ANTI SOSIAL BERISIKO HIDAP SAKIT JANTUNG

ASSALAMUALAIKUM.

kajian di amerika mendakwa lelaki pendiam dang kurang bergaul dengan rakan atau keluarga berisiko besar diserang sakit jantung berbanding mereka yang ceria dan suka bergaul. paras molekul darah yang tinggi dan menjadi petunjuk berlakunya masalah atau radang adalah dalam kalangan lelaki anti sosial.

anti ni bukan buleh dikawal dengan korang mengadap lappy korang je tau. berfacebook, twitter, blogging. tak okey. laman sosial menyebab berlakunya anti sosial. isu ini tengahhari tadi dibincang dalam WANITA HARI INI. dan aku setuju 150%. orang sekarang ini. kalau pengan hanfon. pergghhh.. orang keliling pon tak sedar. nak pulak yang buleh surf tenet gune handfon.


nak pulak pengguna iphone. macam macam aplikasi ada. facebook, twitter, tumblr. macam macam la. dan pengurangan bersosial itu mendari kurang. orang sekarang ini lebih suke berbual dengan tangan. bukan dengan mulut. tangan yang banyak main peranan. dan mulut hanya guna bila terdesak saja.


kurang kan lah bersosial dilaman sosial. sebab ini buleh berisiko hidap sakit jantung. bukan takat sakit jantung saja. sakit otak pon korang buleh dapat. pakej sekali. tak payah korang nak cari. siap ada pakej lagi tu.


sihat membawa bahagia. hargailah mulut anda.

2 comments:

  1. itulah keburukan zaman siber sekarang...hurm

    ReplyDelete
  2. sy pendiam kot.tp tak de la anti sosial..=P

    ReplyDelete