kengkawan

June 3, 2011

PART TIME??? KERJA APA NAK BUAT

asalamualaikum


tengok orang lain macam macam kerja buat time belajar. aku pon rasa macam nak buat jugak. macam seronok la plak pegang duit banyak ni. ah. biasa la student. mesti la gila duit sikit. tamak sungguh la aku. dua tahun aku belajar mengharapkan elaun yang tak seberapa ini. kali ni. tak salah pon aku ringan kan beban family yang terpaksa bagi duit untuk tampung perbelanjaan aku. aceehhhh....


aku ni cakap pasal duit tetiba je sebab final la. aduh. final projek merisaukan aku pasal duit. mana la aku nak cekau duit untuk membiaya perbelanjaan untuk projek aku. senior senior aku buat digital clock ja. habis duit mencecah 1k. OMG. amat lah dasyat.


freelance??? dulu penah jugak la dengar kerja ape tu?? la ni dah tak bongok dah. dah tau dah freelance tu kerja ape. tapi nak freelance untuk jadi apa?? typer?? berkarya?? mampukah aku untuk kerja sedemikian.???

tusion?? macam okey ja. aku pon penah ajar dulu student PMR masa aku tengah tunggu result SPM. tapi kat mana?? ada ke yang nak terima aku ni. belajar pon tak habis lagi. sekarang ini atleast mesti ada diploma. aku lagi setahun bakal terima diploma. so, memang la tak layak sesama sekali.


nuffnang?? perhhhh. nak suruh aku tunggu duit nuffnang?? alamat aku dah abis belajar belom untu lagi la aku dapat merasa duit dari incik nuffnang ni. huh. menggaban la aku cekau duit nanti.


ape erk part time yang boleh aku buat.?? ada sesiapa nak pakai pekerja tak untuk 3 minggu semperna aku cuti semester nie. kalau fikir pasal duit. memang tak kan abis la. duit ni berhantu sungguh. cukup berhantu. dan aku tetiba plak terasa seram sejuk bila kaitkan pasal duit ni.


money.. duit..money.. duit.. money... pitih.....


1 comment:

  1. err . try laa join churpchurp. ta pun, says.my .
    lagy senang kumpul duet dari nuffnang :)

    ReplyDelete