kengkawan

June 13, 2011

TOUCHING NYE ALAHAI

ASSALAMUALAIKUM.

dunia blogging ni aku rasa terlalu la unite. ini bagi aku la. unite sangat la bagi aku. dan unite ini bagus la jugak kan. boleh kenal each other. tambah kenalan. bersatu teguh bercerai roboh. mungkin boleh cari jodoh barangkali. ye la, tak semua blogger ni dah kawen. tak semua dah bertunang. dan tak semua yang dah berpasangan. mungkin ada ramai blogger yag single and available macam aku. huh. jangan nak perasan. aku sudah kawen anak lapan okey.


unite nya blogger nie bila dia mula nak rapat dengan someone. meybe sebab entry yang menarik. atau blog yang comel. atau pemiliknya yang cantik. itu pilihan masing masing. aku sebagai blogger tak masuk campur. tapi. kadang kadang yang tak kenal pon buleh unite sekali. bila entry yang di post itu menarik minat.


blogger mudah touching? aku seorang blogger. dan kadang kadang aku selesa bila jadi silent reader. tapi aku bukan minat stalker nak korek rahsia orang. aku just nak cari kepuasan dengan cara aku sendiri. ramai kenalan aku yang tidak minat dalam cunia blogging ni. dan aku sebagai blogger yang terbuka terima pendapat mereka dan kadang kala aku rasa mereka benar.


ape kejadahnye malam ini aku kutuk blogger ha. aku nak mampus gamaknya. tak takut kene hentam ke yong? okey. kali ini aku nak bentangkan pendapat aku jugak. nagara ini kan negara yang inginkan kebebasan jadi tidak salah aku lontarkan sekata dua kata untuk tatapan semua.


blogger nie memang unite. terserlah bila kes gambit membingit dalam dunia maya ini. lepas sorang yang post pasal gambit. semua serbu pasal ini. macam kes adinda yang cakap pasal hilang dara tapi ada maruah. sama jugak jadinya. sorang yang lontarkan ketidakpuasan hati. hampir semua blogger malaysia post menda yang sama. unite kan??

tapi, sedar tak dalam unite ini sebenarnya dorong kita mengumpat. weh. ini dikira menyumpat tau. walaupon kita tak keluarkan suara. tapi sebarkan cerita ini kira mengumpat. yang benar itu mengata yang tak benar itu fitnah. dosa besaq kak timah oi.

bukan aku nak salahkan kak timah. tapi ini benar. bukan kak timah saja dok kerja mengumpat orang ini. tapi aku pon ada jugak mengumpat orang. alahai. besarnya dosa aku. kenapa lah aku tak gunakan blogging ini untuk kerja yang berfaedah. aku memang teruk!!!

aku sikit pon tidak salahkan blogger lain. malah aku tidak menuduh korang buat semua itu. ini aku nilai pada diri aku sendiri.


kan bagus kalau blogging ini aku gunakan untuk kongsi informasi. kongsi kegembiraan. dan kongsi cerita yang boleh memberi manfaat. mungkin cerita umpatan itu kita olah dengan tidak mentionkan mana mana pihak agar si pemilik tidak malu dan terasa di aibkan. itu kan lebih mudah dan lebih bagus. hanya cerita yang di sampaikan untuk dijadikan tauladan.


aku pon banyak melakukan kesilapan dalam berblogging nin. dan aku sudah sedar. aku pohon agar aku tidak lagi menyulang kesilapan yang sama. sebab yang baik itu hanya dari ALLAH AZZA WAJALLA.

sama sama kita buka minda buka hati terangi diri..


1 comment:

  1. Setuju sangat! Kadang-kadang pe yg kita taip ramai orag baca. Tak sedap laa kalau mengutuk pulak.

    Tapi kan,kadang2 tanpa sedar terbuat gak entry mengutuk org.. Haihh

    ReplyDelete