kengkawan

July 5, 2011

LAST MINUTES TUKAR PROJECT

ASSALAMUALAIKUM..

bila tengok orang lain dok pulun dengan projek. aku masih lagi was was pasal projek aku. AUTOMATIC TOILET LAMP. simple application sampai aku pon tak buleh nak buat apa bila orang mula ragu dengan projek aku yang tak capai projek gempak.


aku bukan nya kejar projek gempak. aku kejer projek function. kalau projek gempak bagai tetibe masa nak VIVA tak function.. kan malu dan merugikan.


tapi aku kena jugak la tukar projek. bukan sebab tak yakin dengan diri sendiri. bukan aku ni nak poyo ekot ekot orang nak buat projek gempak. bila ada yang tak suka dengan projek aku. ni boleh sakitkan aku bila aku present. mungkin bertubi tubi orang akan smash projek aku..
atas cadangan Advisor aku EN. ANWAR... aku tukar jugak projek aku..

dari AUTOMATIC TOILET LAMP kepada MULTI INPUT DEVICES CONTROL TRAINER. kali ni projek aku mencabar abis.


untuk setiap projek yang buat sorang. pihak kolej tetapkan 5 litar seorang. tapi untuk projek aku kali ni. aku ada 8 litar dan 1 programming. perrgggghhhhh... memang agak tough la. aku kena lebih berusaha keras. dengan semester ni merupakan shot sem. memang lagi lah buat aku agak gelabah nak buat projek ni.


ramai yang tertanya aku, apa MULTI INPUT DEVICES CONTROL TRAINER??

sebenarnya nya, ini alat traning kid. alat bantuan mengajar untuk student electronic. untuk mengontrol devices macam lampu dan kipas dengan pelbagai input.


agak pening jugak la nak fikir objective alat ni. dan setakat ni itu je objektif nya. mungkin idea lain akan menyusul kemudian.


peralatan kipas amat digunakan. anggaran projek cost mungkin mahal. tapi, aku akan sahut cabaran meminimumkan cost. terima kasih kat advisor aku sebab nak sponsor kipas kaki untuk aku. kalau nak beli tu. memang mahal kot. mampus aku kalau nak beli.. hahahhaah


buat masa ni. aku tengah fikir fungsi alat ni secara detail untuk buat proposal. lembab macam supit aku ni. orang lain dah pulun buat proposal. aku baru je dapat projek. by the way, biar lambat asal selamat.


buat masa sekarang. hanya orang tertentu je yang tau aku tukar projek last minutes. to yang kutuk projek aku. wait and see how much success i'll control my project. i know u're excellent. how excellent you are, will know in VIVA. pandai atas kerta tak same dengan pandai untuk aplikasikan...

2 comments:

  1. fuiiiyyyoohh..


    semua nak auto..susahlah,.

    ReplyDelete
  2. hehehehe.... dah nama pon electronic.. kalau manual baik guna macam besa... hahahahha =)

    ReplyDelete