kengkawan

July 7, 2011

TEGANG URAT BOLEH DI URUT. TEGANG HATI BOLEH ISTIFAR.

ASSALAMUALAIKUM


kepantasan pemikiran aku sekarang ni makin menjadi jadi. dengan jana kuasa voltan 240 votl. kuasa 300 watt buat aku makin menjana minda dan IQ.

bukan mudah saat kita dalam keadaan yang tegang. bila voltan 240 volt ini berada di kemuncak kritikal. dengan aliran konductor yang makin berleluasa. dengan persekitaran banyak pengaliran arus. saat itu tidak mustahil berlaku ketegangan akibat renjatan.

ini yang aku alami. ketegangan urat. bila aku sibuk berurusan untuk menyiapkan final projek. sehingga aku kejang di bahagian tangan. punca?? tidak ketahui. akibat kekejangan aku pasrah. kan buleh urut.


ketegangan berganda bila aku hangin dengan sikap segelintir manusia yang terlalu menjual ikan (sellfish). siap buat jualan berganda. saat itu ketegangan aku merebak pada hati. nak kutuk dosa. nak ngumpat ingat api neraka. hanya memendah rasa dan meluah pada menda yang tidak bernyawa.


pada blog yang usang ini aku luahkan. biar ketegangan aku sedikit kendur. bukan aku menyifatkan aku ni sebaik umat. sebaik insan. itu tidak. dan mungkin akan aku perbaiki untuk jadi umat yang baik. insan yang baik.


tengan hati aku. aku sulam dengan istifar. nak solat tak buleh. almaklum saja wanita. berdaraj itu memang tiap bulan akan jalani. so, emosi aku mudah la sikit terganggu. tapi, aku kawal dengan mengingati ALLAH. aku kawal dengan mendiamkan diri..


apasal aku tidak bersuara?? oh, aku bukan seorang yang bersabar dan buleh berlembut saat syaitan menguasai diri. keadaan mulut yang bau longkang bila aku mula bersuara. lebih baik aku berdiam. takut nanti jadi musuh la pulak. kan lagi merana hati.

2 comments:

  1. yup2... sy suke entry ini...Istifar adalah pengubat segala hati....tp nak beristifar itu ad carenyew....sy pun x tau la mcm mne..tgah mencari...hurmmm...

    ReplyDelete
  2. Sabar eh, dear. diam bukan beerti kalah. Tak faham la ngan perangai manusia ni. annoying kan! Kadang2 bila kita maki balik, dorang makin menjadi2. Lantak dia. Keep your head up! Be strong!

    :)

    ReplyDelete