kengkawan

August 15, 2011

BERBUKE PUASA.. DAN BERFOYA-FOYA...

ASSALAMUALAIKUM...

menurut tajuk entry di atas. sudah tertu anku nak story pasal bersiar sambil borong barang raya serta berbuka puasa di luar.

okey, sepatut nya entry ni aku post malam semalam. di sebabkan keletihan dan banyak esemen yang perlu aku settlekan. so, aku tunda. jadi, aku post hari ni lah. walaupon hampir basi. tapi buleh panaskan balik kan??

semalam ahad. ye semalam ahad. semalam sunday. ye semalam sunday. kalau dibulan bukan puasa. pasti hari ahad merupakan hari lapar aku. ye la, aku terpaksa ikat perut sampai ke malam untuk menunggu kedai makam belakang kolej aku ni bukak.

tapi, bulan puasa. lapa ke kenyang ke. aku tatap tak buleh nak makan siang hari. berdosa tau..
bangun je dari tidur aku yang dengkurnya amatlah dasyat, roommate aku ajak pergi masjid india shopping.

aku!!! tak pikir panjang terus setuju. walaupon time tu jam pukul 5 petang. ada aku kisah. asal nama jalan buang duit, aku lah juara. kalau ada contest perabih duit. aku rasa, aku lah yang bakal bergelar johan pembazir.

dengan penuh riang ria raya aku keluar. melupakan esemen yang menimbun dan berlonggok. fikir pendek dengan  mengatakan "malam ni buat la"
memang pendek segala akal aku yang kancil ni, semata nak teman member shopping.


sampai di jalan masjid india. around 6:30 petang. lepas membeli kasut kami pon tersedar yang kami ni puasa. see, sungguh dasyat nafsu perabis duit aku. aku puasa pon aku tak sedar...
menuju ke KFC. perrrggggghhhhh. penuh giler. sampai tak ada tempat. terus batal hasrat nak ngap KFC.


dengan muke sememmeh coz tak dapat lagi tempat berbuke, padahal jam pukul 7:05. tetibe lalu depan SOGO. pe hal orang ramai depan SOGO time magrib2 camgini. tak puasa ke semua orang...


ohhhh... tidak.. semua ni menunggu time berbuke. bersila depan SOGO berjemaah. wahhh... hebat betul orang melayu ni. sanggup makan depan SOGO semata shopping punya pasal...
ce korang pergi terawih camgini... tersenyum imam sedunia.







best jugak la makam kat depan SOGO tu. memandang kan tahun ni aku last di KL insyaallah. so, aku teruje dapat buat benda pelik before aku abis belajar dan pulang ke kampung halaman.

okey. setakat ini untuk hari ni. sekian..

incik esemen dah menjerit-jerit panggil aku tuk siapkan kerja... wasalam....

No comments:

Post a Comment