kengkawan

September 19, 2011

KAU MEMANG LELAKI DURJANA!!!!!

ASSALAMUALAIKUM....

korang pernah tak dipermainakan lelaki?? aku amat yakin ramai dikalangan korang ni pernah terjerat dengan cinta kasanova.

untuk kali ni entry aku ni bukan nak salahkan lelaki 100%. tapi, ini cerita benar yang terjadi. depan mata aku je kot. bukan cerita rekaan. 

bukak pekung kawan?? oh.. bukan maksud aku macam tu. aku bercerita bukan nak sibuk hal orang apatah lagi nak buruk-burukkan kawan sendiri. tetapi sebagai pengajaran dan teladan untuk kaum wanita ni lebih berhati-hati.

mungkin ada golongan yang akan terasa tersentuh or tertacing. memang aku sengaja nak kasi tacing pon. biar ada kesedaran. selagi tak tacing, bukan dia nak sedar pon kan..

penipuan dalam bercinta...

bukan mudah nak percaya kan orang 100%. kemungkinan tu amat lah tipis. tapi, bila di beri kepercayaan tentang perhubungan 100%. pasti ada yang bersikap lepas pandang dan mula naik tanduk setan untuk menghancurkan keseluruhan kepercayaan.

kalau dulu, awek kau gila curiga. dan kau lelaki mula tabur berjuta-juta janji ke ladang gandum agar tidak berlaku curang dan sentiasa bersikap setia. saat kepercayaan diserahkan pada kau,lelaki... dengan mudah kau lemparkan kepercayaan tu dalam tong sampah je. 
dan kau memang lelaki jahanam....


bila saat, kepercayaan di taburkan, kau memberi kata-kata manis. bila kecurangan berbau hampir, kau menyakinkan itu semua fitnah untuk merosakkan perhubungan. tetapi, bila kepercayaan kembali pulih. hamis kecurangan makin hampir. dan hati, membohongi setiap hiduan yang terkesan..

dan, bila bukti kecurang mula terserlah. bau hamis sudah diketahui, kau,lelaki mula melunakkan nada, mengalunkan suara dengan ayat manis madu yang hampir melemahkan jiwa perempuan..
dan kau memang lelaki jahanam...


dan kini, tiada lagi kemaafan. tiada lagi kebodohan si wanita. sebab aku akan pastikan kau tidak dapat memiliki hati wanita itu kembali.. sebab aku tak akan biarkan kau menghancuri hati kecil kawan aku. aku tidak akan benarkan kau, lelaki durjana yang miang, mendekati kawan ku. sebab kau tidak layak untuk nya...


aku benci gila kat lelaki tu. tapi, tidak aku mention kan la siapa lelaki aku even aku benci tahan gaban kat dia. itu dah mengaibkan orang. so, tak mau la jatuhkan maruah orang walaupon dia sendiri yang membiarkan maruahnya tergelincir...

pandai gile kau belakon suci. berselindung di sebalik facebook yang kononnya menasihati semua remaja... ko memang sial la bro. dan untuk pengatahuan kau, aku benci gila kat kau since aku di semester satu lagi. sebab kau memang layak untuk di benci.


menyakiti kawan aku dengan ayat manis.. 
kau di fitnah???? 
kau tahu ke maksud fitnah tu???
dasar lelaki keparat. bukti dah jelas. saksi dah depan mata. kau masih nak tutup kesalahan.. 
masih lagi nak tegakkan benang yang basah.


mula dengan student UIA. kau cakap perempuan tu ex engkau.. dan yang kedua dengan student UITM... pergggghhhhhh... siap pegang tangan kat KL SENTRAL.. kakak angkat konon.. cilaka betol la kau lelaki...
awek kau berkhidmat dengan pihak kolej kat JOHOR dan kau berfoya dengan perempuan lain...

ya, awek kau tak nampak sebab dia kat JOHOR.. tapi, ko lupa yang ALLAH nampak setiap perbuatan kau.. tentera ALLAH ramai la weh... ko kan hebat sangat pasal agama kan. berhadis bagai untuk tutup kesalahan sendiri. tapi, kau lupa ALLAH tu ramai bala tentera..

dan sekarang!!!! kau boleh jalan. sebab kau loser. kau memang tak layak memberi nasihat kat orang. sebab ko bukan orang alim. nasihatkan diri ko dulu okey wahai lelaki jahanam...


kepada perempuan semua.... plisssssss la.. jangan ganggu hubungan orang even orang tu baru bercinta ke, bertunang ke, dah kawen ke. korang kena fikir tentang kaum sendiri.. cuba korang bayang kan it happen kat korang??? 
aku yakin yang korang pasti akan sakit. 

jangan musnahkan kaum sendiri. 

to perempuan semua. beware dengan pasangan korang... jangan beri 100% kepercayaan.
 kehancuran kepercayaan akan buat korang down.. 

to my friend.. chill ye. aku tahu kau seorang yang kuat semangat. ingat sayang... this our last semester. jangan sebab lelaki kau down... ingnore lelaki tu. aku yakin jodoh ko adalah jauh lagi baik dari sekarang. 

percayalah... lelaki yang baik hanya untuk wanita yang baik..... 

No comments:

Post a Comment