kengkawan

September 19, 2010

burung besi

today...pew yg berlaku??? nothing..aku hanya berdiam diri di kamar ku...merenung detik perjalanan hidup ku. tapi, aku masih ingat pada hari semalam.. ketika aku dalam perjalanan pulang ke kolej. mata ku tidak boleh lena.. lantas aku ambil keputusan untuk menikmati perjalanan yang aku sudah paham selok belok nya.

saat mata ku melihat keindahan ciptaan tuhan dan kemajuan manusia gemilang. i lose my mind. fikiran ku melayang yang aku sandiri tidak ketahui mana hala tujunya. i look on the sky. i saw a "big bird"... (belon bahasa sarawak). pandangan ku masih setia pada langit.. melihat kapal terbang laju menuju destinasi. aku cuba berfikir.. adakah aku selaju kapal terbang dalam menuju destinasi yang di inginkan.. alangkan bagusnya andai aku punya pilot. dalam membawa aku menuju destinasi aku... tapi, itu tidak terjadi..kerna aku la kapal terbang, aku lah pilot dan aku lah penumpang... aku hanya punya rujukan... sekeliling ku penuh dgn buku panduan yang membawa aku menuju destinasi...

im lose, i fedup, i hated. because... aku seorang pilot yang lemah..lemah dalam menuruti segala panduan yang tercatat dalam buku. aku seorang yang degil. keras kepala... akhirnya aku tersungkur. tersandung.. dalam lembah yang aku sendiri tidak ketahui... yang pasti aku akan menyesal..
sesal dengan apa yang berlaku...

aku kini lebih berhati-hati. berhati dalam mencapai destinasi tepat... aku kini perlukan buku panduan.. aku kini perlukan pembantu pilot... yang penting aku perlukan sayap baru.. sayap untuk kapal terbang ku...

aku bisa bayangkan diri ku terapung di langit bersama sayap yang baru (semangat ), pembantu pilot (family), buku panduan (sahabat) dan penumpang (cita-cita) dengan rasa bangga dan bersyukur...

aku menharap apa yang aku bayang kan bisa aku kecapi...

kapal terbang tidak akan sempurna tanpa sayap, pilot,radar dan penumpang.

No comments:

Post a Comment