kengkawan

May 30, 2011

SEMUA ORANG TAU MARAHLAJH. BUKAN KAU SORANG JE!!

asalamualaikum....
salam sejahtera. kepada anda semua moga bahagia.

hai hello to all readers sweet sweeties sweeter. dah lama rasanya tak menupdate belog yang isma rasa makin hari makin usang je. sian betol la dengan belog isma ni. dah kurang makan dengan entry dah.


marah!! okey semua orang penah marah. jangan nak tipu la kalau sapa cakap dia tidak pernah marah. jangan nak tipu. jangan nak membongak..

tadi isma baru je lepaskan kemarahan. yang amat dasyat. sampai lappy kesayangan yang selalu dibelai pon jadi sasaran. how dare isma??/
isma tak sengaja. sian lappy comel isma. tak pasal pasal jadi mangsa keadaan. sebab apa isma mengamuk. biar kan secret.

marah!!! ye marah. sahabat setan iblis laknat allah. itu semua untuk menyesatkan umat manusia yag tawaduk dan menyembah ALLAH. isma tewas. ditangan kaki dan kepala makluk ALLAH yang direjam itu.


kenapa ada perasaan marah?? ko ingat kau je tau marah aku tak tau..
punca adalah hati. hati yang lemah iman. dan khilaf dalam menyusuri jalan ALLAH.

isma bukan nak burukkan diri sendiri. tetapi renungan bersama. sebagai satu titipan untuk mengisafi.

disebabkan kelalaian isma dalam memunaikan tuntutan ALLAH subuh tadi tak bangun solat. maka mudahlah syaitan merasuki tubuh isma dengan sekali hembus sahaja.
meninggalkan amalan yang dahulu sering diamalkan. maka dengan ini sebagai satu ujian oleh ALLAH atas apa yang berlaku.

isma bukan seorang yang tawaduk. bukan seorang yang kuat iman nya. isma hanya insan yang inginkan ketebalan iman seperti FATIMAH puteri RASULULLAH.


muhasabahlah diri kalau diri korang diserang syaitan. mungkin ada khilaf yang kita sendiri kurang arif. isma harap penginsafan isma ini. dapat menajukan diri isma ke arah yang lebih baik.


sebangai rnungan bersama. syaitan akan sentiasa menusuk umat islam untuk berkeadaan marah. marah akan buat kita alpa. marah akan buat kita lupa. marah akan buat kita hilang daya., marah juga akan buat kita sensara..


renung renungkan dan selamat beramal!!!!

1 comment:

  1. huish...betul betul marah ni. sampai tajuk entry ni pon salah tulis. hihi.
    chill isma chill... =)

    ReplyDelete