kengkawan

June 1, 2011

KECOH PASAL TAK DAK VIRGIN

asalamualaikum

hari ini memang kecoh betol pasai one girl dok post kat entry belog dia yang dia TAK DAK DARA,TAPI ADA MARUAH..

aku wonder yang you all semua tau pasal menda alah nie kan. and aku tak heran yang belog dia menjadi kunjungan ribuan blogger untuk hari ini sahaja.

aku tak nak mentionkan empunya belog. tak penting pon bagi aku. aku cakap pasal benda ini bukan untuk kutuk girl yang aku kira dia teramatlah jahil dalam soal agama. dan aku yakin itu..

tapi pernah tak korang fikir sebab apa erk budak hingusan itu macam tu. semua pandai tunding jari. semua tuduh dan salahkan budak hingusan itu. tapi ada tak yang fikir punca dia jadi macam itu.?? ada tak yang fikir, macam mana nak bantu budak hingusan itu..


semua tidak fikir begitu. aku pon mula mula jugak turun tunding jari... menuduh kemain lagi. macam la aku ni perangai macam malaikat.. ask her why she said like that?? i think she lost her self. so, as the human and the importance as a muslim. we need to help her.,

macma mana??? dengan tidak menyalahkan nya.. dengan beri nasihat atau apaapa yang boleh bantu dia.. tak salahkan. korang kutuk pon korang capat ape??? silap silap dosa yang korang dapat..


ingat!!! kita bukan malaikai. hidup ini KARMA. kita dok ngata kat orang... no wonder the next you will doing like that.. kalau bukan korang your sister.. your child. or your cousin. you never know. so, ask your IMAN what should do with this...

dont show the point your finger to other. 


ask your self.


isma berkatsa bukan pada korang je. tapi pada diri isma sendiri..

wallahu'alam...
 

2 comments: