kengkawan

January 22, 2011

Jika kita seperti dahulu

Saat ini, aku kesepian.
 Menanti dengan penuh pengharapan.
Apa kah khabar mu disana. Sihat kah? Sakit kah? Dah makan ke belom?
Aku sentiasa mengingati mu.

Kau kian sibuk. Dengan kuliah, assignment, dengan test.
Aku tidak sesibuk mu,
Kerana itu lah aku acapkali berprasangka akan kau.

Dulu, tika aku kesibukan dengan kerja ku, study ku, exam ku, assignment ku, aku tidak lupa kau.
Letih mana aku study, aku akn tetap call awak. Tuk pastikan awak tak rasa jauh dari aku.

Tapi, aku mengerti. Situasi kita berbeza. Aku study engineering. Kau study planting. It’s difficult way to make our macam dulu.

Tapi kini, aku dah terima itu semua. “alah bisa, tegal biasa”.
Aku sudah buang perasaan prasangka yang aku sendiri cipta dalam perjalanan percintaan kita.

Maafkan aku, sebab meragui kesetiaan mu. Aku kini tahu kau begitu menyayangi aku. Dan aku juga begitu.

Aku akan bantumu dalam mengejar cita2 mu. Itu janjiku.

kau ke ladang. dan saat nie aku merindui kau


No comments:

Post a Comment