kengkawan

May 22, 2011

SEX EDUCATION FOR CHILDREN? RELEVEN ATAU TIDAK

asalamualaikum readers.

sex education for children. releven ke tidak?

korang sara sesuai tak budak sekolah belajar sex ni. bagi parents yang ada anak kecik ni. they should berhati hati dengan anak yang nak meningkat remaja.

bagi isma la. sex education ni sesangat la perlu untuk anak yang nak membesar dan nak jadi remaja. remaja sekarang ini tersangat la extrem and hardcore. orang besar tak tau. depa dah tau dah. isma ni jugak remaja. so, isma tau apa jiwa remaja mahukan. nak pulak remaja yang agak liar atau buas. lagi la payah nak handle.

anak sekarang ini akan tanya macam macam pada ibu bapa. so, parents should sediakan jawapan yang betol dan tidak mengelirukan anak.

kat sekolah kini ada yang sudah terapkan sex education ni. terutama sekolah menengah. sex education tak tau la sekolah kerajaan sudah terap ke belom.
tapi ada certain sekolah swasta memang di ajar sex education.

sex education ini bukan untuk naikkan nafsu pada remaja. dan bukan nak ajar rmaja buat menda yang terlarang itu. bukan macam itu. tak mau fikir negative. sex education ini anak menerapkan isu bahayanya sex bebas. kesan hubungan sex terlarang. akibat yang akan di tanggung jika melakukan hubungan sex.

sex education jugak akan menerapkan sifat malu terhadap remaja yang merdorong ke arah hubungan terlarang ini.

selain itu jugak. sex education ini boleh menyelak dari berlaku kecelaruan pada kanak kanak.
kadang kadang kanak kanak akan tanya parents dia. dari mana datangnya dia. so, kat situ parents dah mula jam. dan tak tau nak terang macam mana. dan mula buat cerita panjang lebar.

bila teori yang dibagi pada kanak kanak salah. ini akan menumbulkan masalah. kanak kanak akan explore sendiri. jadi ini akan merumitkan lagi pada parents itu sendiri.


jadi memang perlulah sex education untuk kanak-kanak dan remaja.


korang setuju tak?????


korang penah tengok cerita aku tak bodoh tak?
korang should tengok. apa terjadi jika sex education tak bagi sedari usia kanak-kanak...




selamat sejahtera. asalamualaikum... tak jawab dosa. jawab sayang


No comments:

Post a Comment